Melleruds Båtklubb

"Sunnanå hamn, en självklar mötesplats vid Vänern." .... 58° 42,4 N 12° 30,6 E - Sjökort 135NW

Klubbholmen

Välkommen till MBK:s Klubbholme!

/dsc_0022.jpg

Latitud: 58°43'24.24"N

Longitud: 12°30'31.56"O

Välkommna till MBK's Klubbholme. Hit är alla välkommna, både medlemmar i MBK och andra.
Vi hälsar speciellt båtar från gästande klubbar varmt välkommna.
Här gäller, lämna som du fann det, HELST finare. Det finns landström på båda sidor på vår Ö.

Då vi fått ökade kostnader på Klubbholmen tar vi ut lite avgifter.
* Bryggavgift för gästande båtar 100 kr/dygn, inkl. EL
* Medlem i MBK 50 kr/dygn för EL.
* Gästande dagbåt, frivillig avgift. Anslutning till El kostar 50 kr.

Använder man inte landström är ett frivilligt bidrag till vår verksamhet välkommet i vår bössa eller Swish - 123 668 9673,
så vi kan fortsätta underhålla och utveckla vår verksamhet på ön.
Alla är välkommna hit med sin båt så länge plats finns. Det finns ingen möjlighet att boka / "hålla" platser men är det ledigt är det bara att lägga till. Vi är hjälpsamma båtägare och gör plats i den mån det finns, vilket kan medföra att vi får stuva om våra båtar.
På ön finns en klubbstuga med enklare kök och sällskapsrum, grillplatser, mulltoa och övernattningsmöjligheter. Denna får utnyttjas av betalande medlemmar. När ni brukar stugan är det väldigt viktigt att Du städar efter dej. Om du kommer utifrån finns en enklare beskrivining i vänsterspalten hur du tar dej hit märkt Farledskarta på Inomskärsleden. OBS segling i leden sker på egen risk.

Inglasat uterum

Friggebod

Öppen spis i storstugan

Utsikt från söderaltanen

Stig ner mot intre hamnen

Kotteplan under anläggning 2019-05-10 (foto Ingela H-G)

Stentroll på Klubbrundan 2017-07-29
(foto Ingela H-G)

Sommaren 2018 började barn och ungdomar på Ön måla Stentroll som de satte ut lite varstans på Klubbrundan
Det finns stentroll och ett trädtroll.
(foto 2019-05-10 Ingela H-G)

Nu har vi räknat stentrollen. Vi hittade 30 st + ett trädtroll.
Pingsthelgen 30 maj 2020 målades det fler troll och sattes ut på Klubbrundan, så nu finns det 40 stentroll lite varstans på rundan.
Hittar ni dem?

Välkommen hälsar Melleruds Båtklubb - MBK

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)